سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ هر پسر شلوغ
 
لینک دوستان

"چاقوی نوری" آخرین وسیله ای است که طراح چینی"چیا یو یه" ساخته است. این چاقو دقیقا آن چیزی نیست که طرفداران جنگ ستارگان می پندارند ولی شمایلی علمی – تخیلی در آن دیده می شود زیرا این چاقو تنها از دسته به همراه نور و لیر ساخته شده است.

 اگر فیلم های جنگ ستارگان را نگاه کرده باشید حتما با شمشیرهای نوری و لیزری این فیلم آشناییت دارید. این شمشیرها بسیار کشنده بودند و حالا طراح چینی چاقویی ساخته است که یاد و خاطره آن شمشیرها را زنده می کند.

"چاقوی نوری" آخرین وسیله ای است که طراح چینی"چیا یو یه" ساخته است. این چاقو دقیقا آن چیزی نیست که طرفداران جنگ ستارگان می پندارند ولی شمایلی علمی – تخیلی در آن دیده می شود زیرا این چاقو تنها از دسته به همراه نور و لیر ساخته شده است.

 

اخبار,اخبار علمی ,تخیلی ترین چاقوی آشپزخانه


این چاقوها با فناوری " Liquidmetal" ساخته شده است. این ماده  ترکیبی از آلیاژهاست که حالت دهی بالا و دارند و به شکل مایع تحت دماهای خاص هستند اما در دمای اتاق به حالت مایع نیستند. تیغه این چاقو از این جنس است و می تواند به درون دسته رفته یا شکل تیغه به خود بگیرد.

این چاقو بسیار تیز برنده است و 5 حالت مختلف تنظیم می شود. برای دور ماندن و آسیب ندیدن کودکان، چاقو به فناوری اثر انگشت مجهز شده است و ابتدا دست را آنالیز می کند تا تشخیص دهد که یک فرد بزرگ سال چاقو را در دست گرفته است. 

 

اخبار,اخبار علمی ,تخیلی ترین چاقوی آشپزخانه

 

اخبار,اخبار علمی ,تخیلی ترین چاقوی آشپزخانه

 


[ پنج شنبه 93/3/1 ] [ 1:42 عصر ] [ علی امید طلب ] [ نظرات () ]

تیمی از محققان دانشگاه تافتز، دانشگاه براون و "موسسه پلی‌تکنیک رنسلر" با همکاری نیروی هوایی آمریکا در تلاشی چندین ساله به دنبال بررسی این نکته هستند که چگونه می‌توان روبات‌های اخلاق‌مدار تولید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در صورت موفقیت این پروژه، محققان می‌توانند هوش مصنوعی خلق کنند که قادر به ارزیابی خودکار موقعیتی دشوار و اتخاذ تصمیم‌های اخلاقی پیچیده باشد که بر دستورالعمل‌های سختگیرانه غلبه کند.
 
تیم تحقیقاتی به رهبری پروفسور ماتیاس شئوتز از دانشگاه تافتز در تلاش جهت طراحی چارچوبی برای منطق اخلاقی انسانی در روبات‌ها هستند. پس از آن، تیم علمی تلاش می‌کند این چارچوب را در الگوریتمی مدل‌بندی کند که می‌توان آن را در هوش مصنوعی تعبیه کرد.
 

اخبار,اخبار علمی ,روبات‌

 
این زیرساخت به روبات امکان غلبه بر دستورالعمل‌هایش را در رویارویی با موقعیت جدید می‌دهد و فعالیت‌هایش را برای کنترلگرهای انسانی توجیه می‌کند.
 
در چشم‌انداز دانشمندان، همه تصمیمات روبات نخست با استفاده از سامانه‌ای شبیه به سیستم‌های موجود در پیشرفته‌ترین سیستم پرسش و پاسخ هوش مصنوعی مانند ابررایانه واتسون آی‌بی‌ام، بررسی اخلاقی ابتدایی می‌شود.

چنانچه کمک بیشتری لازم باشد، روبات به سیستمی متکی خواهد بود که شوئز و همکارانش در تلاش برای مدلسازی پیچیدگی اخلاق انسانی، در حال طراحی آن هستند. این فناوری نخست به روبات‌های پزشکی با هدف کمک به سربازان حاضر در میدان جنگ اعمال می‌شود.


[ پنج شنبه 93/3/1 ] [ 1:41 عصر ] [ علی امید طلب ] [ نظرات () ]

قبلا گران ترین خانه دنیا را به شما معرفی کردیم حالا گران ترین آپارتمان جهان.

اخبار ,اخبار گوناگون ,گران‌ترین آپارتمان جهان

گران‌ترین و زیباترین آپارتمان دنیا در نیمه دوم سال 2014 به فروش می‌رسد.

 آپارتمان‌های لوکس حد و مرز و محدودیتی ندارند و با خلاقیت‌های بیشتر معماران و رقابت بین آنان طراحی و ساخته می‌شود.

اخبار ,اخبار گوناگون ,گران‌ترین آپارتمان جهان


برج موناکو به ارتفاع 170 متر معتبرترین ساختمان در جهان شناخته شده است اما آپارتمان اودئون در آخرین طبقه برج موناکو به وسعت 3300 متر در طبقه 49 وجود دارد که توسط «آلبرتو پینتو» با دکوراسیونی لوکس طراحی شده است و گران‌ترین آپارتمان جهان است؛ این آپارتمان دارای دید پاناراما و یک استخر با آب سرریز، سالن ورزش و تناسب اندام، اتاق‌های جادار و وسیع است.

این برج توسط «الکساندر ژیرالدی» طراحی شده است، آخرین طبقه آن که پنت هاوس آن است در 5 سطح طراحی و ساخته شده است و در نیمه دوم سال 2014 افتتاح می‌شود.

این برج دارای تمام امکانات مانند سوپر مارکت لوکس، اتاق خصوصی برای سینما، سالن بدنسازی و تاکسی مخصوص ساکنین است که تمام ساکنان می‌توانند از امکانات آن بهره‌مند شوند. 

اما این دیدگاه زیبا به قیمت 300 میلیون یورو فروخته می‌شود.

 

اخبار ,اخبار گوناگون ,گران‌ترین آپارتمان جهان

 

اخبار ,اخبار گوناگون ,گران‌ترین آپارتمان جهان

 

اخبار ,اخبار گوناگون ,گران‌ترین آپارتمان جهان

 

اخبار ,اخبار گوناگون ,گران‌ترین آپارتمان جهان

 

اخبار ,اخبار گوناگون ,گران‌ترین آپارتمان جهان


[ پنج شنبه 93/3/1 ] [ 1:39 عصر ] [ علی امید طلب ] [ نظرات () ]

اخبار ,اخبار علمی , نانو موتور

پژوهشگران دانشگاه تگزاس کوچک ترین و سریع ترین نانوموتور جهان را ساخته و آزمایش کردند.

پژوهشگران دانشگاه تگزاس کوچک ترین و سریع ترین نانوموتور جهان را ساخته و آزمایش کردند.
این نانوموتور آن قدر کوچک است که می توان آن را در یک سلول تعبیه کرد.
این پیشرفت می تواند برای تامین انرژی مورد نیاز نانوروبات هایی که داروهای خاصی را به سلول های زنده درون بدن می رسانند، استفاده شود.

در آینده دور، وقتی سرطان تشخیص داده شد، می توان یک "قرص سحرآمیز" را خورد که تعدادی از نانوروبات های بسیار ریز درون آن قرار گرفته اند. این نانوروبات ها می توانند سلول های سرطانی را با دارو هدف قرار داده و کاری به سلول های سالم نداشته باشند.

برای ساخت این روبات ها به یک  موتور نانومقیاس نیاز است که برای گستره وسیعی از کاربردها با دوام، توانا و بسیار انعطاف پذیر باشد.

 

اخبار ,اخبار علمی , نانو موتور

 

گروهی از محققان به سرپرستی پروفسور "دونگلی فان" نانوموتوری ساخته اند که می تواند به این نیازمندی ها پاسخ دهد.

ساختار این دستگاه بسیار ساده است و فقط از سه مولفه تشکیل شده که بر اساس فناوری برپایه میدانهای الکتریکی AC  و DC به یکدیگر متصل شده اند.

 

نانو دستگاه به دست آمده، در ابعاد سه بعدی، کمتر از یک میکرومتر اندازه دارد؛ یعنی آنقدر کوچک است که می تواند درون یک تک سلول قرار داده شود. این دستگاه جدید از طراحی های پیشین طول عمر بیشتری داشته و توانایی تبدیل انرژی الکتریکی به مکانیکی را دارد.

این موتور سرعت 18 هزار دور در دقیقه که با سرعت موتور جت برای 15 ساعت عملیات مداوم و موثر قابل مقایسه است حفظ می کند.

این محققان همچنین می توانند کنترل بسیار مطلوبی بر این موتور داشته باشند : این موتور قابل روشن و خاموش شدن است، می تواند در جهت عقربه های ساعت و یا خلاف آن بگردد  و حتی به طور همزمان با دیگر موتورها کار کند تا خروجی قدرتمندتری داشته باشد.

 

اخبار ,اخبار علمی , نانو موتور

 
وقتی سطح این نانوموتور با مواد شیمیایی زیستی پوشانده شود امکان آزاد سازی آنها با نیروی متناسب با سرعت کنونی اش وجود دارد. از این رو در اصل این موتور به خودی خود می تواند یک سازوکار موثر دارو رسانی در سطح نانومقیاس باشد.


این محققان توانسته اند سرعت آزاد سازی مولکول را بر روی این موتور با گردش مکانیکی کنترل کنند یعنی این نانوموتور نخستین مورد از این نوع برای کنترل آزاد سازی داروها از سطح یک نانوذره است.

 

فان می گوید: معتقدیم این شیوه می تواند مطالعه دارورسانی و ارتباطات سلول به سلول را بهبود بخشد.
گام بعدی برای این گروه از دانش پژوهان آزمایش چگونگی دارو رسانی دقیق این نانوموتور به سلول های نزدیکش است.

 

در نهایت محققان امیدوارند بتوانند از این دستگاه برای روشن کردن نانوروبات هایی استفاده کنند که سلول های بیمار درون بدن انسان را برای انتقال هدفمند دارو، بیابند.
نتایج این تحقیقات در نشریه ارتباطات نیچر منتشر شده است.


[ پنج شنبه 93/3/1 ] [ 1:36 عصر ] [ علی امید طلب ] [ نظرات () ]

ردیاب صوتی شبیه به ردیاب آمریکایی‌ها+تصاویر

طراحان ردیابی شبیه به ردیاب آمریکایی‌ها طراحی کرده‌اند که توسط گوشی‌های هوشمند می‌توان هدف را دنبال کرد.

در زمانی که هر شیء توسط گوشی‌های هوشمند و اینترنت کار می‌کند طراحان ردیابی برای ماهی‌ها طراحی کرده‌اند به نام «فیش هانتر» که با مدل‌های دیگر فرق دارد؛ با این ردیاب توسط گوشی هوشمند و بلوتوث و از طریق برنامه IOS و آندروید می‌توان با دریا ارتباط برقرار کرد.

 

اخبار , اخبار علمی, ردیاب

 

فیش هانتر به شکل یک توپ شناور در سطح آب برای پیدا کردن ماهی‌ها استفاده می‌شود و تا عمق 40 متر را می‌تواند دنبال کند.

 

این تکنولوژی همان ردیابی است که آمریکا استفاده می‌کند.
از طریق یک برنامه کاربر می‌تواند در زمان واقعی بر حرکت ماهی از طریق GPS نظارت داشته باشد؛ علاوه بر این می‌تواند با حفظ تاریخ در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارد.

 

این ردیاب صوتی به قیمت 229 دلار به بازار ارائه شده است که معادل 166 یورو است و با یک کیسه شارژر و یک سیم USB عرضه می‌شود.

 

اخبار , اخبار علمی, ردیاب

 

اخبار , اخبار علمی, ردیاب

 

اخبار , اخبار علمی, ردیاب

 


[ چهارشنبه 93/2/31 ] [ 3:9 عصر ] [ علی امید طلب ] [ نظرات () ]

اخبار ,اخبار علمی , تولید آب از هوا با تور جادویی

 دانشمندان دانشگاه ام‌آی‌تی یک شبکه توری ویژه‌ را تولید کرده‌اند که آب را از مه صبحگاهی استخراج کرده و آن را به مخازن می‌فرستد.

 سیستم جدید محققان امریکایی می‌تواند آب آشامیدنی را به مناطق دوردست ببرد. آن‌ها پیش‌تر این سامانه را در شیلی آزمایش کرده‌اند و بر اساس نتایج حاصله، فناوری مزبور می‌تواند تاثیر قابل‌توجهی بر زندگی‌های جوامع دورافتاده داشته باشد.

محققان دانشکده مهندسی دانشگاه ام‌آی‌تی به همراه دانشمندانی از دانشگاه Pontificial شیلی در سانتیاگو هم‌اکنون در حال برداشت آب از مه ساحلی هستند که روی لبه‌های یکی از خشک‌ترین مناطق زمین تشکیل می‌شود.

با استفاده از سیستم ساده ساختارهای شبکه‌ای معلق که روی قله تپه‌ها و در نواحی دارای مه مداوم و بادهای غربی گسترده قرار داده شده‌اند، شیلیایی‌ها می‌توانند آب را برای نوشیدن و کاربرد کشاورزی جمع‌آوری کنند.

فناوری جمع‌آوری آب از مه هنوز در مراحل ابتدایی خود به سر می‌برد اما آزمایش‌ها نشان داده‌اند ایجاد تغییراتی در فضابندی تور و اندازه و قابلیت‌ خیس‌شدن فیبرهای آن می‌تواند بر حجم آبی که روزانه جمع‌می‌شود، اثرگذار باشد. با تغییردادن روزنه‌ها و فیبرها، دانشمندان توانستند این سیستم را تا درصد بسیار بالایی ارتقا دهند.

این فناوری نویدی بزرگ و جایگزینی قابل‌مقیاس‌بندی برای دیگر فناوری‌های دارای ماموریت مشابه به شمار می‌آید. ساخت این فناوری ارزان بوده و هزینه عملیاتی‌کردن آن‌ها تقریبا نزدیک به صفر است؛ همچنین می‌توان آن‌ها را در محیط‌های مشابه در سراسر جهان به کار برد. 


[ دوشنبه 93/2/29 ] [ 12:12 عصر ] [ علی امید طلب ] [ نظرات () ]
باارزش‌ترین خانه دنیا یک عمارت 27 طبقه متعلق به موکش آمبانی ثروتمندترین فرد هند است.

 ساختمان 27 طبقه ثروتمندترین فرد در هند به نام موکش آمبانی که در بمبئی هند واقع شده توسط نشریه فوربس به عنوان گرانترین خانه در دنیا شناخته شده است.
این عمارت 137 هزار متر مربعی آنتیلیا (نام یک جزیره افسانه ای در دریای آتلانتیک) نام گذاری شده است.
طبق گزارشات آمبانی که رئیس صنایع رلیانس است بین 1 تا 2 میلیارد دلار صرف هزینه های ساخت این ساختمان 27 طبقه کرده است.این مقدار پول معادل هزینه ساخت 7 مرکز تجارت جهانی 53 طبقه با 157 هزار متر زیربنای اداری است.  طبق گزارش فوربس این ساختمان همچنان متعلق به موکش آمبانی هندی است.


گرانترین خانه دنیا 175 متر ارتفاع و سه پد فرود هلیکوپتر به همراه 6 طبقه پارکینگ زیرزمینی است و 600 خدمه در آن مشغول به کار هستند.ساخت این بنا در سال 2008 آغاز شده و در سال 2010 به پایان رسیده است.

 

اخبار,اخبار گوناگون,گران‌ترین خانه دنیا

 

اخبار,اخبار گوناگون,گران‌ترین خانه دنیا

 

اخبار,اخبار گوناگون,گران‌ترین خانه دنیا

 

اخبار,اخبار گوناگون,گران‌ترین خانه دنیا

 منبع : بازار خبر


[ دوشنبه 93/2/29 ] [ 12:9 عصر ] [ علی امید طلب ] [ نظرات () ]

اخبار ,اخبار علمی ,ویتامینی که خوش اخلاق میکند

 

در بزرگسالان مقدار توصیه شده مصرف در جیره غذایی ویتامین C برابر 65 تا 90 میلی گرم در روز است. ویتامین C دارای منافع متعددی است، از جمله می‌توان تاثیر متوسط آن را در مقاله با سرما خوردگی نام برد.

ویتامین C دارای منافع متعددی است که از جمله می‌توان تاثیر متوسط آن را در مقابله با سرما خوردگی نام برد. همچنین سبب بهبود خلق و خو و رفع افسردگی و خستگی می‌شود.

دکتر هوشنگ سلطان زاده، داروساز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: ویتامین C یا اسید آسکوربیک یکی از مواد مغذی مهم است ویتامین C ویتامینی محلول در آب است و برای رشد و نمو طبیعی لازم است. این ویتامین به جذب آهن در بدن نیز کمک می‌کند.

وی افزود: از آن‌جا که بدن قدرت تولید یا ذخیره‌ این ویتامین‌ را ندارند از این جهت مهم است که ویتامین‌ C در جیره غذایی موجود باشد. برای بسیاری از افراد یک پرتغال بزرگ، یک ظرف توت فرنگی (حدود 165 گرم) یا فلفل قرمز یا کلم بروکلی خورده شده مقدار کافی ویتامین C روزانه را تامین می‌کند. مقدار اضافی ویتامین C از ادرار دفع می‌شود.

سلطان زاده تصریح کرد: در بزرگسالان مقدار توصیه شده مصرف در جیره غذایی ویتامین C برابر 65 تا 90 میلی گرم در روز است. ویتامین C  دارای منافع متعددی است، از جمله می‌توان تاثیر متوسط آن را در مقاله با سرما خوردگی نام برد.

وی در خصوص تاثیر ویتامین C بر خلق و خوی افراد اذعان داشت: طی پژوهشی که اخیرا انجام شد، پژوهشگران پس از تجویز ویتامین C به بیمارانی که نسبت به افراد طبیعی دارای ویتامین C کمتری بودند، مشاهده کردند. خلق و خوی این بیماران بهبود یافته است. این افراد قبل از تجویز ویتامین C دارای خستگی و افسردگی بودند که پس از مصرف ویتامین C احساس خستگی و افسردگی در آن‌ها از بین رفت.

این داروساز در پایان اظهار داشت: باید از میوه‌ها و سبزی‌های سرشار از ویتامین C استفاده کرد و اگر از مکمل این ویتامین استفاده می‌شود، نباید ورودی آن به بدن بیش از 2000 میلی گرم باشد. مصرف بیش از حد این ویتامین در جیره غذایی مضر بوده و با بروز نشانه‌هایی مثل اسهال، تهوع، استفراغ، سوزش سر دل، نفخ شکم، سر درد، بی خوابی و سنگ کلیه به بدن صدمه می زند. 


[ چهارشنبه 93/2/24 ] [ 12:2 عصر ] [ علی امید طلب ] [ نظرات () ]

عکاسان در یکی از جزایر پرطرفدار دنیا موفق به عکسبرداری از یک پدیده? نادر طبیعی شده‌اند.

عکاسان به تازگی موفق به عکسبرداری از آتشفشان هول انگیز در جزیره? گردشگری هاوایی شده‌اند.

اخبار , اخبار گوناگون,ترسناک ترین جزیره های توریستی,جزایر آتشفشانی سواحل هاوایی


گفتنی است، عکاسان این تصاویر را با به خطر انداختن جان خود گرفته‌اند.

اخبار , اخبار گوناگون,ترسناک ترین جزیره های توریستی,جزایر آتشفشانی سواحل هاوایی


بررسی‌ها نشان می‌دهند، جزیره? هاوایی، یکی از جزایر آتشفشانی در دنیا است که رشته کوه‌های آتش فشانی با آنکه در کنار اقیانوس قرار دارند در اغلب اوقات فوران مواد گدازه دارند.

 

اخبار , اخبار گوناگون,ترسناک ترین جزیره های توریستی,جزایر آتشفشانی سواحل هاوایی


عکاسان برای عکاسی از این پدیده? طبیعی مجبور به شنا و قایق سواری در آب با دمای 110 درجه سانتیگراد شده‌اند.

اخبار , اخبار گوناگون,ترسناک ترین جزیره های توریستی,جزایر آتشفشانی سواحل هاوایی


یکی از شگفتی‌های آتشفشان‌ها در سواحل ماسه‌ای و وجود شن و ماسه در آن مناطق و آغشته‌شدن مواد آتشفشانی با شن و ماسه‌ها است.

اخبار , اخبار گوناگون,ترسناک ترین جزیره های توریستی,جزایر آتشفشانی سواحل هاوایی


سرد شدن گدازه‌های آتشفشانی در ساحل هاوایی مناظر فوق‌العاده زیبایی در طبیعت این جزیره? گردشگری ایجاد می‌نماید.

اخبار , اخبار گوناگون,ترسناک ترین جزیره های توریستی,جزایر آتشفشانی سواحل هاوایی

 

اخبار , اخبار گوناگون,ترسناک ترین جزیره های توریستی,جزایر آتشفشانی سواحل هاوایی

 


[ دوشنبه 93/2/22 ] [ 12:51 عصر ] [ علی امید طلب ] [ نظرات () ]

"کاوو ویژی" طراح تایلندی است که برای آخرین پروژه خود از تضاد استفاده کرده است. این فرد نام موتورسیکلت جدیدش را "حلزون" گذاشته است که بیشتر به طرح بدنه آن اشاره دارد ولی تضادی در میان سرعت و البته نام آن به وجود آمده است که جالب توجه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، گاهی اوقات استفاده از تضاد در انتخاب نام یک طرح جدید می تواند علاقمندان بسیاری را به سمت خود بکشاند. این تضاد می تواند در جنبه سرعت یا قدرت باشد تا کنجکاوی بیش از حدی را در وجود هر شخص ایجاد کند.

"کاوو ویژی" طراح تایلندی است که برای آخرین پروژه خود از تضاد استفاده کرده است. این فرد نام موتورسیکلت جدیدش را "حلزون" گذاشته است که بیشتر به طرح بدنه آن اشاره دارد ولی تضادی در میان سرعت و البته نام آن به وجود آمده است که جالب توجه است.

 

اخبار,اخبار گوناگون ,موتورسیکلت حلزونی


این موتور به صورت الکتریکی حرکت میکند و بدنه آن از چند تکه آلیاژ خمیده ساخته شده است. این حالت اجازه می دهد تا موتور به راحتی جمع شده و قابل حمل باشد. بدنه آن به هر صورت که دلخواهتان باشد عوض می شود و وزنی کمتر از 10 کیلوگرم را خواهد داشت.

به گفته طراح این موتورسیکلت نهایت فضایی که این وسیله اشغال می کند به اندازه یک فضای خالی کنار کمد است. موتور و شارژر دستگاه در چرخ عقب قرار گرفته است ولی به گونه ای ساخته شده است که از بدنه بزرگتر و پهن تر نباشد. 

 

اخبار,اخبار گوناگون,موتورسیکلت حلزونی

 

اخبار,اخبار گوناگون,موتورسیکلت حلزونی

 


[ دوشنبه 93/2/22 ] [ 12:50 عصر ] [ علی امید طلب ] [ نظرات () ]
          مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب
لینک باکس