سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ هر پسر شلوغ
 
لینک دوستان

 عکس‌های زیر با استفاده از رنگ‌های فلورسنت و رقص رنگ‌ها گرفته شده است که انعکاس نور‌ها در آب را به خوبی نمایش می‌دهد.
در اینجا می‌توانید تصاویری از زیبا‌ترین و آرامش‌بخش‌ترین حرکات آب را ببینید.

 

اخبار,اخبار گوناگون,تصاویر آب

 

اخبار,اخبار گوناگون,تصاویر آب

 

اخبار,اخبار گوناگون,تصاویر آب

 

اخبار,اخبار گوناگون,تصاویر آب

 

اخبار,اخبار گوناگون,تصاویر آب

 


[ سه شنبه 93/3/13 ] [ 4:38 عصر ] [ علی امید طلب ] [ نظرات () ]

علل مرگ و میر در جاده‌ها معمولا از خستگی و خواب است؛ به همین منظور طراحان انگشتری طراحی کرده‌اند که هنگام خواب به کاربر هشدار می‌دهد.
Stop Sleep «استاپ اسلیپ» انگشتری است که روی دو انگشت قرار می‌گیرد و در مواقع چرت زدن یا خوابیدن راننده در هنگام رانندگی قبل از تصادف توسط یک سیگنال صدا، سیگنال نور و لرزش به وی هشدار می‌دهد.

 

اخبار,انگشتر Stop Sleep,اخبار علمی

 
این انگشتر از طریق بلوتوث به گوشی‌های هوشمند متصل می‌شود و حرکات مختلف چشمان راننده را کنترل و از طریق حرارت پوست وضعیت راننده را تجزیه و تحلیل می‌کند.البته این انگشتر را می‌توان برای نخوابیدن و دیدن برنامه‌های تلویزیون مانند فوتبال یا هر برنامه دیگر هم استفاده کرد.
این وسیله از طریق پورت USB شارژ می‌شود؛ دمای محیطی که استفاده می‌شود باید از 18 تا 40 درجه سانتیگراد باشد؛ در صورت بیمار بودن کاربر یا تب داشتن و دمای خیلی بالا یا پایین، اطلاعات غلط ارائه می‌دهد.طراح این دستگاه می‌گوید این انگشتر برای سفرهای کوتاه مدت تنظیم شده است و وی در حال توسعه دادن آن است تا بتواند در طولانی مدت نیز به کار رود؛ قیمت این وسیله 189 یورو است.

اخبار,انگشتر Stop Sleep,اخبار علمی

 

اخبار,انگشتر Stop Sleep,اخبار علمی

 

اخبار,انگشتر Stop Sleep,اخبار علمی

 

اخبار,انگشتر Stop Sleep,اخبار علمی

 

اخبار,انگشتر Stop Sleep,اخبار علمی

 

اخبار,انگشتر Stop Sleep,اخبار علمی


[ دوشنبه 93/3/12 ] [ 10:48 عصر ] [ علی امید طلب ] [ نظرات () ]

شاید در کشورهای مختلف جهان میزان شادی، افسردگی و... به طور دقیق مشخص نباشد، زیرا درک همه این مسائل زمانبر و بسیار سخت می‌باشد.

 

اخبار,اخبار علمی,دستگاه سنجش احساسات

 

پیشرفت در جوامع و نظارت بر نوسانات خلقی دستگاهی به نام WEFEEL ساخته شده است که با استفاده از الگوریتم‌های خاص به تجزیه و تحلیل خلقیات عاطفی می‌پردازد.این دستگاه با هدف انجام کارهای بیشتر در زمان واقعی با بهره گیری از قدرت رسانه‌های اجتماعی می‌تواند، دقیق‌تر عمل کند.

 

اخبار,اخبار علمی,دستگاه سنجش احساسات

 

احساساتی از قبیل عشق، تعجب، شادی، غم و اندوه و ترس در قسمت‌های مختلف این دستگاه نشان داده می‌شود. این دستگاه شبیه یک دستگاه تولید بستنی قیفی می‌ماند که این شکل بسیار جالب است.


[ دوشنبه 93/3/12 ] [ 10:44 عصر ] [ علی امید طلب ] [ نظرات () ]
این پسر 11 ساله از سن دو سالگی تا کنون، طرح‌های زیبایی از گیاهان و حیوانات کشیده است.

 «دوسان کرتولیکا» پسر 11 ساله اهل صربستان از سن دو سالگی علاقه زیادی به طراحی داشته است؛ وی در طراحی حتی جزئیات آناتومی جانوران و گیاهان را می‌کشد.

وی با شور و هیجان، حیوانات و گیاهان از جمله حیواناتی که منقرض شده‌اند مانند دایناسور را طراحی می‌کند و مایل است طرح‌هایش را با جزئیات کامل بکشد.

«دوسان» مایل است بعدها جانورشناس شود و می‌گوید وقتی بزرگ شود می‌خواهد در مورد حیوانات مطالعه کند و یک کتاب در مورد آنها منتشر کند؛ وی از زمان کودکی همین تصمیم را داشته است و تا کنون در عقیده خود تغییری نداده است.

 

اخبار ,اخبار گوناگون ,طراحی‌های هنرمندانه

 

اخبار ,اخبار گوناگون ,طراحی‌های هنرمندانه

 

اخبار ,اخبار گوناگون ,طراحی‌های هنرمندانه

 

اخبار ,اخبار گوناگون ,طراحی‌های هنرمندانه

 

اخبار ,اخبار گوناگون ,طراحی‌های هنرمندانه

 

اخبار ,اخبار گوناگون ,طراحی‌های هنرمندانه

 

اخبار ,اخبار گوناگون ,طراحی‌های هنرمندانه

 

اخبار ,اخبار گوناگون ,طراحی‌های هنرمندانه

 

اخبار ,اخبار گوناگون ,طراحی‌های هنرمندانه

 

اخبار ,اخبار گوناگون ,طراحی‌های هنرمندانه

 

اخبار ,اخبار گوناگون ,طراحی‌های هنرمندانه


[ شنبه 93/3/10 ] [ 11:19 صبح ] [ علی امید طلب ] [ نظرات () ]

 

اخبار ,اخبار علمی ,نجات از مرگ باانجماد بیماران

 

 جراحان بیمارستان «پرسبایتریان UPMC» پترزبورگ 10 بیمار را به گونه‌ای سرد خواهند کرد که گلبول‌های خونشان برای بقا به اکسیژن کمتری نیاز داشته باشد. زمانی که بدن در این وضعیت قرار می‌گیرد، تیم علمی برای ترمیم مشکلات ساختاری آن که ناشی از تیغ یا گلوله است، تلاش خواهد کرد.


این آزمایش اواخر ماه جاری میلادی انجام می‌شود و پزشکان برای یافتن بیمار مناسب در حال آماده‌باش به سر می‌برند. در واقع، آن‌ها در حال اجرای کمپینی برای یافتن بیماران بالقوه‌ای هستند که با شرایط مطلوب آن‌ها تناسب داشته باشد.

در این آزمایش تمامی خون بیماران با محلول سالین سرد جایگزین خواهد شد و این بدین معناست که بدن‌ آن‌ها به سرعت تا 10 درجه سانتی‌گراد خنک و تقریبا تمامی فعالیت سلولی‌شان متوقف می‌شود.

پیتر ری از دانشگاه آریزونا و یکی از اعضای تیم علمی، در این باره گفت: چنانچه بیماری دو ساعت پس از مرگ نزد ما آورده شود، نمی‌توانیم وی را به زندگی بازگردانیم اما چنانچه این بیمار در حال مرگ باشد و او را در وضعیت تعلیق قرار دهیم، شانس برگرداندنش به زندگی پس از ترمیم مشکلات ساختاری وجود دارد.

دانشمندان از مدت‌ها پیش می‌دانستند که خنک‌کردن بدن افراد دارای آسیب‌دیدگی‌های شدید دارای مزایایی است. زمانی که بدن در دمای عادی قرار دارد، سلول‌ها به تجهیز اکسیژن قوی نیاز دارند و این بدین معناست که در صورت توقف ضربان قلب، شخص به سرعت می‌میرد. اما چنانچه دمای بدن کاهش یافته باشد، اکسیژن کمتری لازم است و این امر زمان لازم را به پزشکان برای حفظ جان وی می‌دهد.

پیش‌تر، خنک‌کردن بدن در طول تعدادی از عمل‌های جراحی به کار رفته بود، اما آزمایش جدید شامل گردش خون از خلال یک سیستم در حال خنک‌شدن است. شیوه پیشین در شرایط اضطراری پیشنهاد نمی‌شد زیرا خنک‌کردن بدن زمان‌بر بود. در نتیجه پزشکان در مطالعه جدید شیوه‌ای را برای خنک‌کردن بسیار سریع‌تر بدن با استفاده از محلول سالین سرد یافتند.

در سال 2002، محققان دانشگاه میشیگان روش جدید را روی خوک‌ها آزمایش کردند و نتیجه رضایت‌بخش بود؛ پزشکان هم‌اکنون به دنبال آزمودن این روش روی بدن انسان هستند. با این حال، آن‌ها به بیمار مطلوب نیاز دارند. بیمار باید شخصی باشد که قلبش در نتیجه یک آسیب‌دیدگی متوقف شده باشد و با استفاده از شیوه‌های معمول نتوان وی را با موفقیت احیا کرد. 


[ پنج شنبه 93/3/8 ] [ 11:9 صبح ] [ علی امید طلب ] [ نظرات () ]

نقاشی با انگشت یک هنر است که این روزها هنرمندان بسیاری در آن مشغول به کار هستند اما دنیا بر پایه استعداد و نوآوری بنا شده است پس اگر نقاشی نوآوری داشته باشد می تواند بیش از دیگران خود را محبوب و مشهور کند. 

"فابیان گاته" هنرمند 43 ساله اهل شیلی است که نوآوری خاصی را برای نقاشی های انگشتی خود به وجود آورده است و حالا به عنوان هنرمند سریع السیر مشهور شده است. او نقاشی های شگفت انگیزی با انگشت می کشد و برای هر کدام زیر سه دقیقه زمان صرف می کند.

 

اخبار , اخبار گوناگون , نقاشی با دست

 

او این روزها هنر خود را در سطح خیابان به نمایش می گذارد و از این راه کسب درآمد هم می کند. هر کدام از این نقاشی های شگفت انگیز 6 یورو قیمت دارد ولی برای خرید سه نقاشی می توان 10 یورو پرداخت کرد که برای یک نقاشی سه دقیقه ای به نظر خوب می آید.

 

او یک چمدان مشکی که مملو از رنگ های مختلف است را با خود خمل می کند و هر زمان که نیاز به کشیدن یک نقاشی جدید باشد سریعا مشغول به کار می شود و با توجه به درجه سختی نقاشی بین 1 تا 3 دقیقه برای آن زمان صرف می کند. البته او تنها نقاشی از مناظر می کشد ولی همین کار را به بهترین شکل انجام می دهد که از تصاویر به خوبی هویدا است.

 

اخبار , اخبار گوناگون , نقاشی با دست

 

اخبار , اخبار گوناگون , نقاشی با دست


[ چهارشنبه 93/3/7 ] [ 11:57 صبح ] [ علی امید طلب ] [ نظرات () ]

 

اخبار,اخبار علمی,دستگاه ذهن خوانی

 محققان مدعی اند دستگاهی ساخته اند که می تواند تصاویر را از مغز افراد استخراج کرده و بر روی نمایشگر نشان دهد.

 این فناوری قدرتمند می تواند روزی برای تهیه تصاویر مجرمان از ذهن شاهدان به کار گرفته شود.این سیستم توسط پژوهشگران دانشگاه نیویورک و ییل در آمریکا، ساخته و برای بازسازی دقیق چهره انسان فقط بر اساس داده های اسکن مغزی استفاده شده است.دانشمندان می گویند همین راهبرد می تواند به آنها در بازسازی تصاویر خاطرات، رویاها و تخیلات مردم کمک کند.

 

اخبار,اخبار علمی,دستگاه ذهن خوانی

 

این دانش پژوهان می گویند شیوه آنها راهبرد نوین و امیدوار کننده ای برای بررسی درک چهره و همچنین راهی برای بازسازی تجربیات بصری "آفلاین" از جمله رویاها، خاطرات و تخیلات است.محققان در این مطالعه به شش داوطلب که در زیر یک دستگاه MRI دراز کشیده بودند، 300 چهره  نشان دادند.و به این ترتیب توانستند دریابند چگونه مغز این افراد به دهها ویژگی مختلف از موهای طلایی و چشمان آبی گرفته تا پوست تیره و تا ریش و سبیل ، واکنش نشان می دهد.

 

اخبار,اخبار علمی,دستگاه ذهن خوانی


پس از آنکه در چندین ناحیه از مغز، پایگاه داده ای را برای این واکنش ها ایجاد کردند،، دوباره مجموعه جدیدی از چهره ها را به داوطلبان نشان دادند.
سپس میزان واکنش مغزی داوطلبان را به تصاویر جدید اندازه گیری کرده و این واکنش های جدید را با واکنش های موجود در پایگاه داده مقایسه کردند. آنها توانستند با این روش تصاویری را که این داوطلبان مشاهده کرده بودند بازسازی کنند.دانش پژوهان دانشگاه نیویورک و ییل معتقدند استخراج تصاویر چهره از مغز افراد، نخستین گام از فرایندی است که می تواند روزی به ساخت دستگاه هایی منجر شود که می تواند ذهن را به شیوه دقیق تری بخواند.
اخبار علمی - مهر


[ سه شنبه 93/3/6 ] [ 12:40 عصر ] [ علی امید طلب ] [ نظرات () ]

شاید یکی از دغدغه‌های شما امنیت خانه شما در هر شرایطی باشد، راههای زیادی برای امن بودن خانه وجود دارد اما به تازگی روش جدیدی ابداع شده است این روش این گونه است که برچسبی به نام kornner در قسمت بالای قاب در یا پنجره قرار می‌گیرد که هوشمند نیز می‌باشد و با باز شدن در صدای بلندی مانند آژیر هشدار می‌دهد اما با این قسمت از کار مانند دزدگیرهایی است که در حال حاضر در بازار است.

گوشی‌ هوشمند,اخبار,اخبار علمی

 

اما تفاوت بزرگی در این دزدگیر با دزدگیرهای دیگر  است در این دزدگیر برچسبی که بالای در قرار  می گیرد علاوه بر اینکه مانند وسیله طبیعی جلوه می‌کند هشدار را به وسیله نرم افزاری مانند android به گوشی می‌دهد، که صاحب آن می‌تواند از طریق برنامه روی گوشی خود، هشدار را متوجه شود و می‌تواند با پلیس تماس بگیرد.

 

گوشی‌ هوشمند,اخبار,اخبار علمی

 

همچنین می‌توان این دستگاه را به صورت دستی خاموش کرد هر کدام از برچسب‌ها به مدت3 سال عمر خواهند کرد این تیم می‌گویند این برچسب به راحتی قابل نصب است.
 

گوشی‌ هوشمند,اخبار,اخبار علمی


[ سه شنبه 93/3/6 ] [ 12:37 عصر ] [ علی امید طلب ] [ نظرات () ]

ویستمن (Wistman) نام یک جنگل بلوط زیبا و معروف در منطقه دارتمور (Dartmoor) واقع در جنوب غربی انگلیس است. که بلوطستان در ارتفاع بالا قرار گرفته و همین امر، در کنار هوای خاص منطقه، باعث شده تنه و شاخه درختان، سنگ‌ها و تقریباً هر چیزی که در آن وجود دارد، زیر لایه‌ای از خزه پوشیده شود. در برخی جاها این پوشش خزه‌ای، توده‌های بزرگی ایجاد کرده است. تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد که کهنسال‌ترین درخت منطقه حدود 400 سال عمر دارد. در 100 سال گذشته مساحت این زمین جنگلی دو برابر شده است.

جنگل,جنگل ویستمن,تصاویر جنگل ویستمن در انگلیس

جنگل,جنگل ویستمن,تصاویر جنگل ویستمن در انگلیس

جنگل,جنگل ویستمن,تصاویر جنگل ویستمن در انگلیس

  درباره علت پیدایش این جنگل عجیب حدس و گمان‌های مختلفی وجود دارد. بسیاری بر این باورند که احتمالاً «ویستمن» باقیمانده یک جنگل باستانی است. با این حال قدم زدن در میان انبوه درختان در هم تنیده، پا گذاشتن بر خزه‌ها و گلسنگ‌های بی‌شمار، تماشای شاخه‌های درختان بلوط که همچون انگشتی در حال اشاره کردن به نقطه‌ای هستند و گوش سپردن به صداهایی که در فضا می‌پیچد، از لذت و هیجان خاصی برخوردار است. 

جنگل,جنگل ویستمن,تصاویر جنگل ویستمن در انگلیس

 اگر هوا نیز مه‌آلود باشد، این فضای روحانی و در عین حال ترسناک دیگر چیزی کم ندارد! همین امر فضایی اسرارآمیز پدید آورده است به گونه‌ای که افراد با قدم زدن در این جنگل گویی به دنیایی ناشناخته و بیگانه پا می‌گذارند؛ گویی قرن‌هاست که زمان در این نقطه متوقف شده است. 

جنگل,جنگل ویستمن,تصاویر جنگل ویستمن در انگلیس

جنگل,جنگل ویستمن,تصاویر جنگل ویستمن در انگلیس

جنگل,جنگل ویستمن,تصاویر جنگل ویستمن در انگلیس

جنگل,جنگل ویستمن,تصاویر جنگل ویستمن در انگلیس

 عبارت Wistman ممکن است از واژه wisht که دارای معانی مختلفی همچون وهم‌آور، اسرارآمیز، عجیب، جن‌زده و مکان دارای ارواح است، اقتباس شده باشد. داستان‌ها و افسانه‌های زیادی درباره وجود جادوگر، روح، شیطان و دیگر موجودات فراطبیعی در این منطقه وجود دارد. گزارش شده که برخی گردشگران گفته‌اند شب هنگام، صدای ناله و زوزه‌های مبهمی از منطقه شنیده می‌شود. برخی افسانه‌ها حاکی از آن است که «ویستمن» بیشه مقدس متعلق به یک کاهن بوده که او در آنجا مراسم دینی‌اش را برگزار می‌کرده است. 

 جنگل,جنگل ویستمن,تصاویر جنگل ویستمن در انگلیس


[ سه شنبه 93/3/6 ] [ 12:35 عصر ] [ علی امید طلب ] [ نظرات () ]

 طبیعت پر از زیبایی است. اما آیا چیزی زیباتر از قدم زدن در تونل درختی در روزهای گرم تابستان خواهد بود؟ فرقی نمی‌کند که این درختان به طور طبیعی، تصادفی یا با کمک باغبانان این گونه شکل تونل به خود گرفته‌اند، این مکان‌ها برای تمام کسانی که زیر آن قدم می‌زنند لذت بخش خواهد بود.
 
من اطمینان دارم که بسیاری از طاق‌های پر زرق و برق تاریخ مانند طاق‌های کلیسای گوتیک از این فرم‌های طبیعت الهام گرفته است.
 
ما در این جا تعدادی از زیباترین تونل‌های درختی را برایتان آورده‌ایم.

راه تاریک در ایرلند شمالی

 رویایی‌ترین تونل‌های جهان,زیباتربن تونل‌های جهان

 رویایی‌ترین تونل‌های جهان

رویایی‌ترین تونل‌های جهان,زیباتربن تونل‌های جهان

خیابانی در بن، آلمان

رویایی‌ترین تونل‌های جهان,زیباتربن تونل‌های جهان

تونل گل ویستریا در ژاپن

رویایی‌ترین تونل‌های جهان,زیباتربن تونل‌های جهان

  رویایی‌ترین تونل‌های جهان

رویایی‌ترین تونل‌های جهان,زیباتربن تونل‌های جهان

کوچه بلوط در امتداد رودخانه می سی سی پی در خارج از نیواورلئان، لوییزیانا

رویایی‌ترین تونل‌های جهان,زیباتربن تونل‌های جهان

جاکاراندا در آفریقای جنوبی

رویایی‌ترین تونل‌های جهان,زیباتربن تونل‌های جهان

تونل عشق در اکراین

رویایی‌ترین تونل‌های جهان,زیباتربن تونل‌های جهان

  رویایی‌ترین تونل‌های جهان

 رویایی‌ترین تونل‌های جهان,زیباتربن تونل‌های جهان

خیابانی در جرز، اسپانیا

رویایی‌ترین تونل‌های جهان,زیباتربن تونل‌های جهان

تونل درختی جینکگو در ژاپن

رویایی‌ترین تونل‌های جهان,زیباتربن تونل‌های جهان

راه شکوفه (مکان نامعلوم)

رویایی‌ترین تونل‌های جهان,زیباتربن تونل‌های جهان

راه بامبو در کیوتو، ژاپن

رویایی‌ترین تونل‌های جهان,زیباتربن تونل‌های جهان


[ دوشنبه 93/3/5 ] [ 12:14 عصر ] [ علی امید طلب ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب
لینک باکس