سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ هر پسر شلوغ
 
لینک دوستان

"رویان تانگ" پیرزن 80 سال چینی است که 14 سال پیش بازنشسته شده است ولی از همان ابتدای بازنشستگی تصمیم گرفت تا دوران فراغت خود را به مفیدترین شکل بگذراند.

 بازنشسته ها دنیای خاص خود را دارند، برخی دوست دارند بعد از اتمام کار بیشتر استراحت کنند ولی عده ای نیز شغل های مختلف را امتحان می کنند تا زیاد در خانه نباشند. به هر حال بازنشسته ها توانایی انجام کارهای سخت را ندارند و دنبال مشاغل ساده می روند.

"رویان تانگ" پیرزن 80 سال چینی است که 14 سال پیش بازنشسته شده است ولی از همان ابتدای بازنشستگی تصمیم گرفت تا دوران فراغت خود را به مفیدترین شکل بگذراند. او تصمیم گرفت تا مردم را از شر بدترین موجوداتی که تابستان ها سروکله شان پیدا می شود نجات دهد.

اخبار,اخبارگوناگون,قاتل پشه ها

خانم تانگ از همان سال های ابتدایی بازنشستگی یک مگس کش خوب خرید و شروع کرد به کشتن تمام پشه و مگس هایی که مزاحم مردم می شدند. او حالا کشتن این موجودات مزاحم را بزرگترین وظیفه خود می داند و حتی با مشکلات جسمانی که پیدا کرده است بازهم از این کار دست نمی کشد.

این خانم در محله "هانگژوا" کاملا شناخته شده است و بیشتر مردم او را به خوبی می شناسند زیرا حداقل یکبار توسط او از دست پشه ها رها شده اند. به گفته خودش او روزانه بیش از 1000 پشه و مگس را می کشد. تانگ همچنین لقب خودش را قاتل پشه ها گذاشته است.

اخبار,اخبارگوناگون,قاتل پشه ها

اخبارگوناگون - باشگاه خبرنگاران


[ سه شنبه 93/3/20 ] [ 12:45 عصر ] [ علی امید طلب ] [ نظرات () ]
طبق گفته محققان طی آزمایشاتی که از سال 2005 انجام شده است، تزریق خون فرد جوان به فرد پیر، سلول‌های از کار افتاده را فعال می‌کند.

دانشمندان مؤسسه سلول‌های بنیادی دانشگاه هاروارد کشف کرده‌اند که از طریق خون فرد جوان، پیرها می‌توانند جوان شوند.

این کشف شگفت‌انگیز به جداسازی پروتئین خون و تزریق به فرد پیر اثرات پیری را معکوس می‌کند.

محققان می‌گویند: در سال 2005 این تحقیقات و آزمایشاتی بر روی موش‌ها انجام شده بود؛ خون موش جوان را به موش پیر تزریق کردند که کمک به بازسازی سلول‌های آسیب دیده عضلانی کرد؛ پژوهشگران مشخص کردند این پدیده در اثر پروتئین با نام GDF11 به وجود می‌آید.

در آزمایش‌های قبلی برای انتقال سیستم خون دو موش از سیستمی به نام پارابیوس استفاده می‌کردند؛ این آزمایشات نشان داد خون موش جوان که به موش پیر تزریق شده بود به او نیروی جوانی داده است و ثابت شده که مغز موش پیر بهتر کار می‌کند.

آنها توانایی‌های فیزیکی و همه اندام را در آن زمان مورد مطالعه قرار داده‌اند؛ مطالعات دیگر توسط دانشگاه کالیفرنیا در سان فرانسیسکو همان نتایج را داشت و انتقال پلاسمای خون جوان مغز و اندام فیزیکی، موش پیر را جوان و فعال کرد.

کشف این پدیده در جامعه علمی مورد استقبال قرار گرفت و نتایج اولین درمان‌ها با GDF11 در عرض 3 تا 5 سال خودش را نشان می‌دهد.

برخی از این آزمایشات بر روی بیماران مبتلا به آلزایمر آغاز شده است.

 

اخبار,اخبار علمی,جوان شدن, راز جوان شدن

 


[ سه شنبه 93/3/20 ] [ 12:40 عصر ] [ علی امید طلب ] [ نظرات () ]
مردی که حدود 3 سال است دارد سکسکه می کند، خبر بدی دریافت کرده: ممکن است تا آخر عمر سکسکه کند. دانیل کلاوین 38 ساله از تابستان 2011 سکسکه کرده و این مشکل هم چنان ادامه دارد. او هر راهی که می دانسته را به کار گرفته تا این مشکل را حل کند اما تاکنون جوابی نگرفته. آزمایشات مختلفی هم که پزشکان از او گرفته اند، بی حاصل بوده. البته اکنون معلوم شده او به بیماری «ام اس» مبتلا است و معتقد است شاید این بیماری دلیل سکسکه هایش باشد.

اخبار,اخبار گوناگون,بیماری ام اس


آقای کلاوین در اتاقی جدا از همسرش می خوابد و بیرون رفتن یا غذا خوردن برایش مشکل است:«اینها زندگی من را تحت الشعاع قرار داده اند و نمی دانم هیچ وقت از شرشان راحت می شوم یا نه. حالا که معلوم شده به ام اس مبتلا هستم، فکر می کنم این بیماری دلیل سکسکه ها باشد. برای ام اس علامت متداولی وجود ندارد اما می تواند به اشکال متفاوت و زیادی روی مغز اثر بگذارد... ام اس بیماری پیشرونده ای است، بنابراین نمی دانم هیچ وقت سکسکه من مداوا می شود یا نه.


[ سه شنبه 93/3/20 ] [ 12:38 عصر ] [ علی امید طلب ] [ نظرات () ]

«کوین ریچاردسون» در یک اقدامی عجیب رابطه دوستانه‌ای را با شیرها برقرار کرده است و در دشت آفریقای جنوبی با آنها فوتبال بازی می‌کند.

اخبار,اخبارگوناگون,فوتبال شیرها

اخبار,اخبارگوناگون,فوتبال شیرها

اخبار,اخبارگوناگون,فوتبال شیرها

اخبار,اخبارگوناگون,فوتبال شیرها

اخبار,اخبارگوناگون,فوتبال شیرها

اخبارگوناگون - خبرگزاری فارس


[ سه شنبه 93/3/20 ] [ 12:34 عصر ] [ علی امید طلب ] [ نظرات () ]
آناتو از جمله میوه های عجیب منطقه آمازون است و شباهت زیادی به خرچنگ ها دارد.

 آناتو از جمله میوه های عجیب منطقه آمازون است و شباهت زیادی به خرچنگ ها دارد. البته برای رسیدن به قسمت خوشمزه باید پوست آن را جدا کنید و در داخل آن هسته هایی به رنگ قرمز دیده می شود که منابع غنی از ویتامین ها هستند. در گذشته از این میوه استفاده بسیار زیادی می شد.اسم دیگر این میوه درخت رژلب می باشد.

 

اخبار,اخبار گوناگون,درخت رژلب, درخت رژلب در منطقه آمازون, آناتو

 

اخبار,اخبار گوناگون,درخت رژلب, درخت رژلب در منطقه آمازون, آناتو

 

اخبار,اخبار گوناگون,درخت رژلب, درخت رژلب در منطقه آمازون, آناتو

 

اخبار,اخبار گوناگون,درخت رژلب, درخت رژلب در منطقه آمازون, آناتو

 


[ دوشنبه 93/3/19 ] [ 4:0 عصر ] [ علی امید طلب ] [ نظرات () ]

 

اخبار ,اخبار علمی ,پیش‌بینی شغل آینده

 

 ادعای استادان روسی:
پیش‌بینی شغل آینده با اثرانگشت!

گروهی از استادان دانشگاه روسی اخیر از اسکنری رونمایی کرده‌اند که به باور آنها می‌تواند شغل مناسب هر فرد را تنها با مشاهده اثر انگشت آنها تشخیص دهد.

  در حالیکه علمی بودن دستگاه ساخته شده در دانشگاه تربیت بدنی و ورزش کوبان هنور مورد بحث قرار دارد، سازندگان مدعی هستند که در آینده می‌توان از اثر انگشتها در شناسایی خصوصیات اصلی شخصیتی استفاده کرد.

آزمایش بیومتریک جدید در یک مجمع فرصتهای شغلی در شهر کراسنودار، واقع در جنوب غرب روسیه مورد استفاده قرار گرفت.

افراد برای استفاده از اسکنر، انگشت خود را بر روی بخش خوانش اثر انگشت قرار داده و فناوری رایانه‌ای متصل به حسگرها به ارائه مشاغلی پرداخت که برای هر فرد مناسب بود.

نتایج این دستگاه بر اساس پایگاه داده‌ای از ارتباط شکل اثرانگشت با انتخاب شغل است. این پایگاه داده با استفاده از چندین پژوهش اشتغال قبلی ایجاد شده است.

کارفرمایان محلی با پژوهشگران دانشگاه تربیت بدنی و ورزش کوبان مرتبط شدند تا فناوری مزبور را مورد آزمایش قرار دهند.

شناسایی اثرانگشت موسوم به انگشت‌بینی(dactyloscopy) به فرآیند مقایسه دو نمونه برآمدگی اصطکاکی اثر پوست انگشتان انسان گفته می‌شود.

به ادعای کارشناسان، این علم علیرغم کاربرد گسترده آن در شناسایی جرائم، هنوز از پتانسیل بسیار زیادی از تشخیص مصرف مواد مخدر گرفته تا تجزیه و تحلیل شخصیت برخوردار است. 


[ یکشنبه 93/3/18 ] [ 3:11 عصر ] [ علی امید طلب ] [ نظرات () ]

 

اخبار ,اخبار علمی ,روزه گرفتن

 

پژوهش دانشمندان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی نشان داد روزه گرفتن برای دو روز و بیشتر می‌تواند به ارتقای سیستم ایمنی کمک کند، بویژه اگر بدن در اثر پیری یا درمان سرطان آسیب دیده باشد.

 به گفته دانشمندان، روزه گرفتن بدن را به جایگزین کردن سلول های قدیمی و آسیب‌دیده تشویق می‌کند.

والتر لونگو، کارشناس طول عمر در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی گفت: هنگامی که گرسنگی می‌کشید، سیستم ایمنی تلاش می‌کند انرژی ذخیره کند، و یکی از کارهایی که می‌توان برای ذخیره انرژی انجام داد، بازیافت تعداد زیادی از سلولهای ایمنی غیر ضروری بویژه موارد آسیب‌دیده است.

محققان دریافتند که روزه گرفتن برای دو تا چهار روز در هر شش ماه، بدن را مجبور به ورود به حالت بقا می‌کند که در پی آن از چربی‌ها و قند ذخیره شده استفاده کرده و سلولهای قدیمی را تجزیه می‌کند.

بدن سپس پیامی را برای سلولهای بنیادی مبنی بر بازسازی کل سیستم ارسال می‌کند.

به گفته پرفسور لونگو، برای سیستمی که بشدت در اثر پیری یا شیمی‌درمانی آسیب دیده، دوره‌های روزه گرفتن می‌تواند به معنای واقعی کلمه یک سیستم ایمنی جدید تولید کند.

در یک کارآزمایی آزمایشی، بیماران سرطانی که برای 72 ساعت پیش از شیمی‌درمانی روزه گرفته بودند تعداد سلول سفید خون کمتری را از دست دادند.

خودداری از خوردن و آشامیدن، همچنین آثار منفی و مرگ و میر را در موشهایی که تحت داروهای شیمی‌درمانی بودند، کاهش داده و سیستم ایمنی را در موشهای پیر ارتقا بخشید.

دانشمندان اکنون در حال بررسی امکان اجرای آثار مشابه روزه گرفتن بر روی سیستمهای زیستی و اندامهای گوناگون هستند.

نتایج این پژوهش در مجله Cell Stem Cell منتشر شده است. 


[ یکشنبه 93/3/18 ] [ 3:3 عصر ] [ علی امید طلب ] [ نظرات () ]
انسان ها زمانی که به دوران کهنسالی پا می گذارند دیگر نمی توانند به مانند جوان ها دست به کارهای عجیب و غریب بزنند به همین علت خانه نشین شده و تنها کارهای ساده را انجام می دهند، در حالی که شاید قلبا دوست داشته باشند کارهای شگفت انگیزی انجام دهند.

مادربزرگ ها نمادی از ارامش و مهربانی در خانواده ها هستند و تمامی اعضای خاندان آن ها را دوست دارند. معمولا چیزی که از مادربزرگ ها در ذهن انسان نقش می بندند، یک خانم کهنسال است که روی صندلی نشسته و در حال دعاکردن یا بافت لباس برای نوه هایش است. با این حال مادر بزرگ هایی نیز در دنیا هستند که دست به کارهای عجیبی می زنند که از یک خانم کهنسال بسیار بعید است.

** مادربزرگی با دندان های آهنی

اخبار,اخبار گوناگون,تصاویر مادربزرگ های باور نکردنی,عجیب ترین مادربزرگ ها


"ونگ ژیوبی" مادربزرگی از چین است که دست به کارهای بسیار عجیب می زند. معمولا کهنسالان دندان های محکمی ندارند اما این مادربزرگ با همه متفاوت است زیرا او می تواند یک خودرو را با دندان هایش بکشد. او در سال 2006 و زمانی که 72 سال سن داشت یک خودروی  4تنی را با دندان کشید و دقیقا سال بعدش دو خودرو که جمعا 5 تن وزن داشتند را با کمک دندان جابه جا کرد.

** مادربزرگ جودوکار

اخبار,اخبار گوناگون,تصاویر مادربزرگ های باور نکردنی,عجیب ترین مادربزرگ ها


"کیکو فودوکا" اولین زن در دنیا است که توانسته است به درجه 10 کمربند مشکی در رشته رزمی جودو برسد. او از سن 21 سالگی ورزش را شروع کرده و در همان سن جوانی توانست به بالاترین درجه افتخارات جودو دست پیدا کند. این خانم پس از گرفتن مدرک، مدرسه جودو خود را تاسیس کرد و همانجا استادان بسیاری را تربیت کرد. "فودوکا" سال گذشته در سن 99 سالگی در گذشت این در حالی است که او تا شب قبل مرگش در حال آموزش دادن جودو به دانشجویانش بود.

** مادر بزرگ چترباز

اخبار,اخبار گوناگون,تصاویر مادربزرگ های باور نکردنی,عجیب ترین مادربزرگ ها


"پت اواکس" خانم 93 ساله ای است که این روزها رکورددار کهنسال ترین چترباز دنیا را در اختیار دارد. این خانم سال گذشته توانست رکورد قبلی که در دست یک خانم 60 ساله بود جا به جا کند. این مادربزرگ در حالی این کار عجیب را انجام داد که بسیاری می پنداشتند او توانایی بالارفتن از پله را به خاطر ترس از ارتفاع نداشته باشد اما او با پرش از ارتفاع 4000 متری خلاف این تفکرات را به همه ثابت کرد.

** مادربزرگ یوگاکار

اخبار,اخبار گوناگون,تصاویر مادربزرگ های باور نکردنی,عجیب ترین مادربزرگ ها


"بتی کالمن" شاید 83 سال سن داشته باشد اما به مانند یک دختر بچه بدنی نرم و منعطف دارد. او این روزها به عنوان یکی از استادان برتر یوگا در استرالیا شناخته می شود. این خانم از کودکی یوگا را آغاز کرده است و البته نزدیک به 40 سال می شود که به استاد این کار تبدیل شده است. او می تواند ساعت ها روی دست خود به صورت معلق در هوا قرار بگیرد و کمی هم از حالت خود خارج نشود.پ.

** مادربزرگ شکارچی

اخبار,اخبار گوناگون,تصاویر مادربزرگ های باور نکردنی,عجیب ترین مادربزرگ ها


یک مادربزرگ روسی چندی ییش توانست با دستان خالی یک گرگ را از پا در بیاورد و در دنیای اینترنت سروصدای بسیاری برپا کرد. "آیشات ماکوسودوا" مادربزرگ 58ساله ای است که در حالی که مشغول سروسامان دادن به گوسفندانش بود با گرگی گرسنه روبرو شد اما برای محافظت از گوسفندانش تصمیم گرفت به جنگ با گرگ برود. پس از چند دقیقه جنگ خونین توانست گرگ را با یک تبر از پا دربیاورد ولی گرگ دست او را زخمی کرد.


[ شنبه 93/3/17 ] [ 1:31 عصر ] [ علی امید طلب ] [ نظرات () ]
با نرم‌افزار جدیدی که به تازگی ارائه شده است، هر شخص می‌تواند با گوشی هوشمند روی لباس خود طراحی کند.

ژاپن دو نرم افزار برای طراحی بر روی لباس و ترجمه مقالات و دروس به 11 زبان ارائه داده است که در ادامه مشاهده خواهید کرد:

طراحی تی‌شرت توسط کاربر:
شرکت ژاپنی نرم افزاری به نام UTme  طراحی کرده است که بر روی گوشی‌های هوشمند که دارای IOS و آندروید هستند قابل اجراست؛ با داشتن این نرم افزار هر شخص می‌تواند بر روی لباس خود طراحی کند.

در ابتدا کاربر باید تصویر مورد علاقه خود را آپلود یا از درون نرم افزار یک تصویر را انتخاب کند؛ سپس می‌تواند بلوزی با طراحی خود داشته باشد.

بنابراین هر شخص می‌تواند تی‌شرت‌هایی را که خود طراحی کرده است به بازار عرضه کند.

 

اخبار,اخبار علمی ,گوشی‌های هوشمند

 

اخبار,اخبار علمی ,گوشی‌های هوشمند

 

اخبار,اخبار علمی ,گوشی‌های هوشمند

 

اخبار,اخبار علمی ,گوشی‌های هوشمند

 

اخبار,اخبار علمی ,گوشی‌های هوشمند

 

اخبار,اخبار علمی ,گوشی‌های هوشمند

 

نرم افزار مترجم به 11 زبان:
خدمات ترجمه در سایت‌ها به وفور دیده می‌شود اما اغلب کیفیت خوبی ندارند و شاید اغلب ویروسی باشند؛ اما ژاپن نرم افزاری با عنوان ReShare  ارائه داده است که با وجود این نرم افزار هر شخص می‌تواند اکثر مقالات اینترنتی را با ترجمه درست آن بخواند؛ این نرم افزار بر روی گوشی‌های هوشمند که دارای IOS و آندروید هستند، قابل اجراست؛ ReShare می‌تواند برای ترجمه کارهای تجاری و تحصیلی استفاده شود.

 

اخبار,اخبار علمی ,گوشی‌های هوشمند

 

اخبار,اخبار علمی ,گوشی‌های هوشمند

 

اخبار,اخبار علمی ,گوشی‌های هوشمند

 

اخبار,اخبار علمی ,گوشی‌های هوشمند

 

اخبار,اخبار علمی ,گوشی‌های هوشمند

 

اخبار,اخبار علمی ,گوشی‌های هوشمند

 اخبار علمی - فارس


[ جمعه 93/3/16 ] [ 1:43 عصر ] [ علی امید طلب ] [ نظرات () ]

اخبار,اخبار علمی ,طوفان‌

طوفان‌ها و هاریکن‌هایی که اسامی زنانه دارند، احتمالا مرگبارترند، شاید به این دلیل که نسبت به آنهایی که اسامی مردانه دارند، کمتر تهدیدآمیز به نظر می‌رسند.

 پژوهش جدیدی نشان داده که طوفان‌های با اسامی زنانه مرگبارتر از بقیه طوفان‌ها هستند. در آستانه فصل طوفان در سواحل اقیانوس‌ها، دانشمندان به مسافران و ساحل نشینان هشدار می‌دهند که به هنگام مواجهه با طوفان‌هایی با نام‌های زنانه‌ای همچون دالی، هی یا هنا بیشتر مراقب باشند.

احتمال مرگ در اثر چنین طوفان‌هایی در مقایسه با طوفان‌های با اسامی مردانه به طرز چشمگیری بالاتر است؛ چرا که آنها در ظاهر کم‌خطرتر به نظر می‌رسند!

دانشمندانی که اطلاعات مرگ و میر ناشی از طوفان در ایالات متحده را طی شش دهه گذشته بررسی کرده‌اند، الگوی تکان‌دهنده‌ای را کشف کردند. در طوفان‌های بسیار مخرب، هر چه اسم طوفان زنانه‌تر بود، میزان تلفات انسانی آن هم بیشتر می‌شد. حدس زده می‌شود که این رابطه به این دلیل باشد که مردم اهمیت کمتری به پیام‌های هشدار در مورد طوفان‌هایی می‌دهند که با توجه به نام‌هایشان کم‌خطرتر به نظر می‌رسند.

این یافته که در ژورنال Proceedings of the National Academy of Science منتشر شده، نشان می‌دهد که تغییر نام یک طوفان از "چارلی" به "الویز" می‌تواند مرگ و میر ناشی از آن را تا نزدیک به سه برابر افزایش دهد!

کیجو جونگ از دانشگاه ایلی‌نویز امریکا که رهبری این تحقیق را بر عهده داشت، می‌گوید: «مشکل این است که نام طوفان ربطی به شدت آن ندارد. نام‌ها به طور قراردادی و بر مبنای فهرست از پیش تعیین شده‌ای از نام‌های زنانه و مردانه، اختصاص داده شده‌اند. اگر مردمی که در مسیر یک طوفان شدید قرار می‌گیرند، خطر آن را بر اساس نامش قضاوت کنند، چنین اشتباهی می‌تواند به طور بالقوه‌ای خطرناک باشد».

پروفسور شارون شاویت از دانشگاه ایلینویز، نویسنده دیگر این مقاله می‌گوید: « به نظر می رسد که در قضاوت شدت یک طوفان، مردم تصور خود را راجع به این که مرد و یا زن چطور رفتار می‌کند، به کار می‌برند. مثلا طوفانی با اسم زنانه مثل بلا یا سیندی ملایم و کم خطرتر به نظر می‌رسد».

در یک سری از آزمایش‌های متوالی، دانشمندان از داوطلب‌ها سوال کردند که چطور جنسیت اسم، روی قضاوت انها روی طوفان تاثیر می‌گذارد. وقتی از افراد خواسته شد که خود را در مسیر طوفان‌هایی با نام الکساندرا، کریسنینا یا ویکتوریا تصور کنند، نسبت به وقتی که نام طوفان‌ها الکساندر، کریستوفر یا ویکتور بود، خطر و شدت کمتری را برای طوفان تصور می‌کردند.

پروفسور شاویت می‌گوید: «افرادی که طوفان با اسم زنانه را در نظر می‌گرفتند، تمایل کمتری برای پناه‌ گرفتن داشتند. قالب‌های رفتاری زمینه ساز این قضاوت‌ها الزاما ضد زن نیستند؛ می‌توان از این منظر به انها نگاه کرد که شاید این نظر را القاء می‌کنند که زنان گرم‌تر و ملایم‌تر از مردان هستند».

پروفسور مادو ویسواناسان، همکار این دو در دانشگاه می‌افزاید: «چنین تمایلات جنسیتی، فراگیر و ناآشکار است. ما دریافتیم که عموم مردم، صرف نظر از این که به طور ضمنی تایید می‌کنند که زنان و مردان ویژگی‌های متفاوتی دارند یا خیر؛ تحت تاثیر جنسیت اسم طوفان قرار می‌گیرند. به نظر می‌رسد که این پدیده همه‌گیری است».

هر ساله طوفان‌ها جان بیشتر از 200 نفر را در ایالات متحده می‌گیرند و در طوفان‌های خیلی شدید این تلفات به هزاران تن هم می‌رسد.

در اواخر سال 1970/1349 سیستم چرخشی نام گذاری زنانه و مردانه برای طوفان‌ها اتخاذ شد. پیش از آن، طوفان‌ها تنها به نام زنان نام گذاری می‌شدند. اصلاحات سیاسی منجر به این شد که برای اجتناب از متهم شدن به تبعیض جنسیتی، چنین تصمیمی اتخاذ شود. بر همین اساس، اولین طوفان‌های سال جاری، های ارتور، برتا، کریستوبال و دالی نام خواهند گرفت.

یک متخصص علوم رفتاری دانشگاه استنفورد به نام پروفسور هازل روز مارکوس، در مورد این پژوهش می‌گوید: «این یک یافته بسیار مهم است؛ اثباتی بر این که پیش زمینه‌های فرهنگی ما، مسیر حرکت ما را مشخص می‌کنند».


[ پنج شنبه 93/3/15 ] [ 11:43 صبح ] [ علی امید طلب ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب
لینک باکس