سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ هر پسر شلوغ
 
لینک دوستان
مورچه‌های آتش برای زنده ماندن به شکل یک قایق بر روی آب به صورت شناور زندگی می‌کنند.

 

اخبار, اخبار گوناگون, روش عجیب مورچه‌ها برای زنده‌ ماندن در برابر سیل

مورچه‌های آتش در پارکی در هوستون تگزاس به دلیل مقابله با سیل که به طور منظم در مناطق مسکونی صورت می‌گیرد از روشی عجیب برای زنده ماندن استفاده می‌کنند.

این استراتژی در مناطق سیل خیز توسط مورچه‌ها استفاده شده تا شانس بیشتری برای زنده ماندن داشته باشند.

دانشمندان می‌گویند این حشرات از طریق آرواره‌های خود به یکدیگر متصل می‌شوند و یک ساختار شناور را تشکیل می‌دهند تا زنده بمانند.

فیلمی در اواخر هفته گذشته توسط «استیو کیم» از این پدیده گرفته شده است که شما تصویری از این فیلم که صدها مورچه آتش به هم متصل شده‌اند را مشاهده می‌کنید که پس از باران شدید شکل گرفته است.

در این ساختار ملکه مستعمره است و در یک مکان امن یعنی در قلب خوشه از همه طرف محافظت می‌شود؛ برخی از مورچه‌های آتش که کارگر هستند در بخش‌های زیر آب رفته تا قایق را روی آب حفظ کنند؛ این مورچه‌ها قادرند تا چند ساعت زیر آب زنده بمانند و شناور باشند.

این استراتژی اگر چه بسیار مؤثر است با این حال خطراتی دارد؛ در واقع برای پرندگان و سایر شکارچیان قابل رویت بوده و طعمه محسوب می‌شوند.

 


[ یکشنبه 93/3/25 ] [ 11:46 صبح ] [ علی امید طلب ] [ نظرات () ]
توپ جام جهانی با فناوری جدید توسط طراحان دانشگاه پلی تکنیک نیویورک برای بازیکنان در برزیل طراحی شده است.

 به مناسبت شروع جام جهانی 2014 در این هفته در برزیل، طراحان توپی طراحی کرده‌اند به نام Brazuca که دارای فناوری است و بازیکنان امسال از این توپ جدید با فناوری جدید استفاده می‌کنند.

اخبار ,اخبار علمی ,توپ جام‌جهانی با فناوری جدید

مواد مورد استفاده در این توپ به شکلی خاص طراحی شده است که پس از شوت زدن به سرعت موجب بازیابی مجدد شکل توپ شده و مسیر پرواز دقیق تر حاصل می‌شود.

برازوکا توسط آزمایشگاه تخصصی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه پلی تکنیک نیویورک از مواد مرکب و مکانیکی هوافضا ساخته شده است.

این توپ دارای دو مواد مختلف مانند لایه‌های فوم، دو لایه از الیاف مرکب و لایه بیرونی از پلی اورتان است که جایگزین چرم قدیمی است.


[ یکشنبه 93/3/25 ] [ 11:40 صبح ] [ علی امید طلب ] [ نظرات () ]
در آستانه جام جهانی فوتبال، تلویزیون 370 اینچی که بزرگترین تلویزیون جهان لقب گرفته عرضه شده و گفته می‌شود این تلویزیون قادر است بازیکنان فوتبال را در اندازه واقعی‌شان نمایش می‌دهد.

 

با فرارسیدن جام جهانی، هواداران فوتبال در سراسر جهان به دنبال مکانی ایده‌آل برای تماشای این رخداد ورزشی هستند. هم‌اکنون شرکت تولید‌کننده مستقر در لندن به نام Titan نمونه اولیه بزرگ‌ترین تلویزیون جهان را ارائه داده تا تمامی گل‌های این جام را با تفکیک‌پذیری بالا به نمایش بگذارد.

 

اخبار,اخبار علمی,بزرگترین تلویزیون جهان,تصاویر بزرگترین تلویزیون جهان


این تلویزیون که «زئوس» لقب گرفته، دارای ابعادی تقریبا به اندازه یک دروازه فوتبال است. سیستم مزبور به طور قابل‌توجهی بزرگ‌تر از بزرگ‌ترین تلویزیون‌های 152 اینچی حال حاضر جهان لقب گرفته که شرکت پاناسونیک عرضه کرده است.

با تلویزیون ابداعی، بینندگان می‌توانند جام جهانی را در اندازه واقعی ببینند. این فناوری دارای 65 میلیارد رنگ است، یک تن (tonne) وزن دارد و می‌توان آن را با ژست کنترل کرد. کاربران همچنین می‌توانند با یک چشمک‌زدن ساده کانال آن را تغییر دهند.

صفحه بزرگ این تلویزیون در فرمت پنل کار می‌کند و به کاربران امکان تماشای بیش از 20 کانال را در هر بار و به طور همزمان می‌دهد.

تلویزیون جدید از فناوری رهگیری بهره می‌برد و لمسی است. این فناوری همچنین تنها نمایشگر در جهان است که به طور پویایی به نور اتاق واکنش نشان داده و با شفافیت و کیفیت رنگ در زمان واقعی سازگار می‌شود.

فقط چهار دستگاه از نمایشگرهای زئوس ساخته خواهند شد و یکی از این سامانه‌ها نخست پیش‌تر به یک رسانه انگلیسی و دیگری به یک میلیونر انگلیسی فروخته شده‌اند. گفته می‌شود نمونه‌ای که به این میلیونر فروخته شده در قعر استخر شنای وی نصب می‌شود.

بهای این سامانه 1.7 میلیون دلار اعلام شده است.

اخبار,اخبار علمی,بزرگترین تلویزیون جهان,تصاویر بزرگترین تلویزیون جهان

 


[ شنبه 93/3/24 ] [ 12:48 عصر ] [ علی امید طلب ] [ نظرات () ]

 

اخبار,اخبار علمی ,سفرهای فضایی

 

 سفرهای بین‌ستاره‌ای آینده در چند هفته به جای چند قرن!

دانشمندان ناسا در حال کار بر روی فضاپیمایی هستند که پس از تکمیل، با سرعت بیشتر از نور حرکت خواهد کرد.

، هارولد وایت و کارک ریدمیکر،‌ دانشمندان ناسا در حال کار بر روی طراحی یک فضاپیما با رانش پیچ و تابی موسوم به IXS Enterprise است که به آن توان سفر با سرعت بالاتر از نور را خواهد داد.

فضاپیمایی با این قدرت، امکان سفرهای فضایی میان‌ستاره‌ای را در عرض چند هفته به جای چند قرن مهیا خواهد کرد.

مفهوم کشتی با رانش پیچ‌و‌تابی به دنبال بهره‌برداری از یک راه گریز در نظریه نسبیت آلبرت اینشتین هستند که سفر سریعتر از نور را با انبساط فضا-زمان در پشت جسم و انقباض فضا-زمان در جلوی آن ممکن خواهد ساخت.

در این معما، فضای خالی پشت فضاپیما به سرعت منبسط شده و فضاپیما را به جلو می‌راند.

به گفته محققان، اگر این نظریه موفق شود، منجر به سرعتهایی خواهد شد که فضاپیما را طی دو هفته به کهکشان آلفا قنطورس خواهد رساند.

کهکشان آلفا قنطورس 4.3 سال نوری از زمین فاصله دارد.


[ شنبه 93/3/24 ] [ 12:28 عصر ] [ علی امید طلب ] [ نظرات () ]
"محمد کریم" سرآشپزی است که در رستوران "لینکلن شیر" انگلستان به دستور عجیبی برای یک سس تند رسیده است که هر کسی نمی تواند آن را امتحان کند. این سس تن به عنوان بمب اتم سس های تند دنیا شناخته می شود.

علاقه به غذاهای تند امری بسیار شخصی است به طوری که عده ای طاقت ذره ای تندی ندارند ولی در مقابل دسته ای از افراد هستند که برای خوردن غذاهای بسیار تند حاضرند دست به هر کاری بزنند.

"محمد کریم" سرآشپزی است که در رستوران "لینکلن شیر" انگلستان به دستور عجیبی برای یک سس تند رسیده است که هر کسی نمی تواند آن را امتحان کند. این سس تن به عنوان بمب اتم سس های تند دنیا شناخته می شود.
اخبار,اخبار گوناگون,تصاویری از وحشتناک ترین سس تند دنیا,اثرات تندترین سس دنیا

 


"محمد" برای درست کردن این سس تند باید دستکش های ضخیم به همراه ماسک های ضد مواد شیمیایی بپوشد تا مورد آسیب واقع نشود. طبق بررسی های انجام شده، کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که ضریب تندی این سس 12 میلیون است که خیلی بیشتر از آستانه تحمل انسان است.

این سس به قدری تند است که کسی تا به حال لب به آن نزده است زیرا خوردن آن کاملا برعهده مشتری است و توصیه می شود پشت یک آمبولانس که به سمت بیمارستان در حرکت است آن را امتحان کنید. بی حسی صورت، لرز و حتی خونریزی از بینی از جمله اثرات جانبی این سس است.

 اخبار,اخبار گوناگون,تصاویری از وحشتناک ترین سس تند دنیا,اثرات تندترین سس دنیا


[ شنبه 93/3/24 ] [ 12:11 عصر ] [ علی امید طلب ] [ نظرات () ]

اخبار,اخبار ورزشی , بازیکنان تیم ملی

خسرو حیدری بیشترین عناوین «ترین» های تیم ملی را در نگاه ملی پوشان، از آن خود کرد.

 در بخشی از برنامه «بیست چهارده» آیتم جذابی پخش شد که در شب سفر ملی پوشان به برزیل ضبط شده بود.

در این بخش محمدحسین میثاقی، گزارشگر این برنامه از چند بازیکن ملی‌پوش، سوالات جالبی می‌پرسید.

سیدجلال حسینی، احسان حاج صفی، جواد نکونام، کریم انصاری فرد، مسعود شجاعی و مهرداد پولادی در خصوص خسیس‌ترین، پورخورترین، خالی‌بندترین و … بازیکن تیم ملی نظر دادند که بخشی از جواب‌ها را می خوانید:

بامزه ترین بازیکن تیم؟ هاشم بیگ زاده و خسرو حیدری

چه بازیکنی از همه بیشتر خالی می‌بندد؟ سوشا مکانی

چه کسی از همه بیشتر کتاب می‌خواند؟ پژمان منتظری.

توضیح نکونام: پژمان در مورد همه چیز صاحب نظره و اطلاعات داره. بعضی وقت‌ها از خود مخترع هم بیشتر می‌دونه!

خسیس‌ترین بازیکن تیم ملی؟ خسرو حیدری

پرخورترین بازیکن تیم ملی؟ مهرداد پولادی و حسین ماهینی

کدام بازیکن بیشتر از دیگران با تلفن حرف می‌زند؟ خسرو حیدری

شوخ‌ترین بازیکن تیم؟ هاشم بیگ زاده

بازیکنی که بیشتر از همه از اینترنت استفاده می کند؟ مهرداد پولادی

بدغذاترین بازیکن؟ بازیکن بدغذا در تیم ملی نداریم!

 


[ جمعه 93/3/23 ] [ 1:24 عصر ] [ علی امید طلب ] [ نظرات () ]

ترشح آدرنالین؛ شتاب و بی وزنی در سرعت‌های بالا از جمله دلایلی هستند که افراد و متخصصان همیشه در پی شکستن رکوردها و مرزهای سرعت هستند. در این میان نوع وسیله نقلیه تفاوتی نمی‌کند. وسیله مورد نظر چه خودvو باشد، چه موتور سیکلت و یا هواپیما آنچه اهمیت دارد سرعت است و شکستن رکورد جهانی. لیستی که در ادمه مطلب به آن اشاره خواهیم کرد سریع‌ترین چیزهای ساخت دست بشر (مانند برخورد دهنده‌های بزرگ هایدرونی) نیستند بلکه سریع‌ترین وسایل نقلیه ساخت بشر محسوب می‌شوند.

سریع‌ترین زیردریایی
زیر دریایی K-222 روسیه
سرعت: 85 کیلومتر بر ساعت

 

اخبار,اخبار گوناگون ,سریع‌ترین وسایل نقلیه

 
ذیر دریایی آنشار 661 در کلاس K-222 متعلق به روسیه که در غرب آن را به نام بابا می‌شناسند سریع‌ترین زیر دریایی دنیا با سرعت 85 کیلومتر بر ساعت است. این زیر دریایی در سال 1963 طراحی و برای مقاصدی مانند حمله‌های سریع دریایی ساخته شدو در اختیار ارتش روسیه قرار گرفت. این زیر دریایی اولین نمونه در دنیا بود که بدنه آن از جنس تیتانیوم ساخته می‌شد. در سال 2010 زیر دریایی‌های جدیدتر روسیه جایگزین آن شدند.

سریع‌ترین خودوری برفی
G-Force 1
سرعت: 340 کیلومتر بر ساعت

اخبار,اخبار گوناگون ,سریع‌ترین وسایل نقلیه

 
شرکت جی فورس تولید کننده خودروهای برفی همیشه به دنبال تولید کردن محصولات پر سرعت و شکستن رکورد سرعت در این زمینه بوده است. جی فورس وان در سال 2013 موفق شد رکورد قبلی که 337 کیلومتر در ساعت بود را صحرای نمک بونوئل جابجا کند. این خودروی برفی یا به اصطلاح اسنوموبیل توانست رکورد سرعت 340 کیلومتر بر ساعت را به نام خود ثبت کند.

سریع‌ترین خودرو
هنسی ونوم GT
سرعت: 434 کیلومتر بر ساعت

 

اخبار,اخبار گوناگون ,سریع‌ترین وسایل نقلیه

 
هنسی ونوم جی تی که توسط شرکت مهندسی هنسی در آمریکا در سال 2010 تولید و ساخته شد توانست رکورد قبلی سرعت را که متعلق به خودروی بوگاتی ویرون بود کمی افزایش داده و حداکثر سرعت 434 کبلومتر بر ساعت را به‌عنوان سریع‌ترین خودروی ساخته شده در دنیا به نام خود ثبت کند. علاوه بر رکورد حداکثر سرعت در میان خودروها، هنسی ونوم رکورد غیر رسمی شتاب در میان خودروها را نیز دارد. هنسی ونوم جی تی می‌تواند تنها در 14 ثانیه سرعت خود را از 0 به 320 کیلومتر در ساعت برساند.

سریع‌ترین هلیکوپتر
یوروکوپتر X3
سرعت: 486 کیلومتر بر ساعت

اخبار,اخبار گوناگون ,سریع‌ترین وسایل نقلیه

 
پیش از تولید این هلیکوپتر تصور می‌شد بیشترین سرعتی که یک موتور چرخنده می‌تواند تحمل کند 400 کیلومتر بر ساعت است و بعد از آن موتور از کار می‌افتد. اما یوروکوپتر ایکس 3 این فرضیه را نقض کرد و در سال 2003 با پرواز با سرعت 486 کیلومتر بر ساعت رکورد سرعت را در میان هلیکوپترها از آن خود کرد.

سریع‌ترین قایق
روح استرالیا
سرعت: 510 کیلومتر بر ساعت

اخبار,اخبار گوناگون ,سریع‌ترین وسایل نقلیه

 
ثبت رکورد برای وسایل نقلیه بر روی آب کار بسیار خطرناکی است. تنها یک اشتباه و یا یک موج کوچک می‌تواند باعث شود تا کنترل قایق از دست خارج شده و یک فاجعه اتفاق بیافتد. با این حال کن واربی استرالیایی موفق شد در سال 1978 با قایق چوبی خود که مجهز به موتور جت جی 34 بود رکورد سرعت سریع‌ترین قایق را با 510 کیلومتر بر ساعت سرعت در رودخانه تومات در استرالیا به نام خود ثبت کند.

سریع‌ترین قطار
قطار مغناطیسی MLX01
سرعت: 580 کیلومتر بر ساعت

اخبار,اخبار گوناگون ,سریع‌ترین وسایل نقلیه

 
قطارهای مغناطیسی برای اولین بار در در موسسه تحقیقاتی خطوط را آهن ژاپن ساخته شدند. قطار MLX01 نیز یکیاز آخرین محصولات این موسسه ژاپنی است که توانست در سال 2003 به سرعت 580 کیلومتر بر ساعت دسترسی پیدا کند. دلیل اصلی سرعت بالای این قطار نداشتن چرخ و شناور بودن بر روی هوا و اصطکاک کم است.

سریع‌ترین خودوری مجهز به موتور جت
ThrustSSC
سرعت: 1277 کیلومتر بر ساعت

 

اخبار,اخبار گوناگون ,سریع‌ترین وسایل نقلیه

 
ThrustSSC یک خودوری مجهز به موتور جت انگلیسی مافوق صوت است که توانست در سال 1997 رکورد سریع‌ترین وسیله نقلیه بر روی زمین را از آن خود کند. این خودوری جت اولین خودروی زمینی نیز بود که توانست دیوار صوتی را بشکند. ثبت رکورد این خودرو دز صحرای نوادا آمریکا انجام شد. برای ثبت رکورد این خودرو در هر ثانیه 5 گالن بنزین را توسط 2 موتور جت ساخت رولز رویس مصرف کرد.

سریع‌ترین هواپیما
X-15 آمریکای شمالی
سرعت: 7270 کیلومتر بر ساعت

 

اخبار,اخبار گوناگون ,سریع‌ترین وسایل نقلیه

 
این هواپیمای جت به طور مشترک توسط نیروی هوایی آمریکا و سازمان ناسا در یک برنامه آزمایشی ساخته شد. و توانست در سال 1967 رکورد سریع‌ترین هواپیمای (با خلبان) را با سرعت 7270 کیلومتر بر ساعت به جای بگذارد. 13 پرواز آزمایشی با این هواپیما انجام شد و با پایان یافتن برنامه ناسا در سال 1970 این هواپیما نیز از دور خارج شد.

سریع‌ترین موشک فضایی
آپولو 10
سرعت: 40000 کیلومتر بر ساعت

 

اخبار,اخبار گوناگون ,سریع‌ترین وسایل نقلیه

 
آپولو 10 چهارمین مأموریت ارسال انسان به فضا توسط ناسا بود. مأموریت آپولو 10 درواقع تمرینی برای موشک آپولو 11 جهت فرود نسبی بر روی ماه بود. در سال 2002 آپولو 10 توانست نام خود را به‌عنوان سریع‌ترین وسیله نقلیه ساخت دست بشر در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند.البته شایان‌ذکر است سریع‌ترین وسیله موشک هلیوس 2 بدون سرنشین بود که توانست در دهه 80 رکورد سرعت 252700 کیلومتر بر ساعت را ثبت کند.


[ جمعه 93/3/23 ] [ 1:22 عصر ] [ علی امید طلب ] [ نظرات () ]

 

اخبار,اخبار ورزشی ,لیونل مسی

 

تصویری عجیب که لیونل مسی را شوکه کرد!!

جلسه تمرینی روز چهارشنبه تیم ملی آرژانتین با اتفاق جالبی همراه شد که لبخند را روی لبان مسی و یارانش نشاند.

در جلسه تمرین روز گذشته (چهارشنبه) تیم ملی آرژانتین فردی به داخل زمین چمن هجوم برد و برای مدت کوتاهی توانست خود را به لیونل مسی کاپیتان آلبی سلسته برساند. این فرد که شباهت زیادی به رونالدینیو، هم‌تیمی برزیلی پیشین مسی در بارسلونا داشت و حتی پیراهن او در تیم اتلتیکومینیرو را هم به تن کرده بود، کاپیتان تیم ملی آرژانتین را غافلگیرد کرد.

آرژانتینی‌ها که به چند گروهی تقسیم شده بودند، مشغول انجام نرمش‌های سبک بودند که جلسه تمرینی آنها به خاطر یک اتفاق غیرمنتظره متوقف شد. گروهی از هواداران مشتاق از فنس‌‌های اطراف زمین بازی بالا رفتند و به سمت قهرمانان خود هجوم بردند تا با آنها دست بدهند و امضای بگیرند.

اخبار,اخبار ورزشی ,لیونل مسی

 
در این بین یک فرد با پیراهن رونالدینیو در اتلتیکو مینیرو به سمت مسی رفت. مسی در ابتدا تصور کرد که آن فرد رونالدینیوست که برای دیدن او به محل تمرینات آلبی سلسته در شهر بلو هوریزنته رفته است اما وقتی به او نزدیک‌ شد، متوجه اشتباه خود شد.

این فرد که رابینسون اولیویه‌را نام داشت، پس از این اتفاق گفت: زمانی که مسی مرا دید شوکه شد، چون فکر می‌کرد من رونالدینیوی واقعی هستم. مسی به من گفت لازم نبود که از فنس‌ها بالا بروم و به زمین بازی حمله کنم تا او را ببینم. او گفت: «چرا برای دیدن من می‌دوی؟» وقتی مسی دستم را گرفتم روی زانوهایم افتادم. لحظه‌ای احساسی بود.

بدل رونالدینیو ادامه داد: من اصلاً‌ چنین برنامه‌ای نداشتم. هدفم فقط این بود که دست مسی را بگیرم، چون آن تنها فرصتی بود که من می‌توانستم او را از نزدیک ببینم. دستم به خاطر بالا رفتن از فنس‌ها خونی شده بود اما دیدن مسی از نزدیک ارزشش را داشت.

رابینسون اولیه‌ویرا در پاسخ به این سؤال که میان مسی و رونالدینیو کدامیک را ترجیح می‌دهد، گفت: البته که رونالدینیو!


[ پنج شنبه 93/3/22 ] [ 10:45 عصر ] [ علی امید طلب ] [ نظرات () ]

مهندسان یک سمعک پیشرفته به شکل آویز به نام Wear برای ناشنوایان طراحی و ارائه داده‌اند که فرد ناشنوا می‌تواند صداهای ناهنجار، داد و بیدادها و مکالمات را تفکیک شده، گوش دهد؛ حتی صداهای  خیابان مانند ماشین و همهمه‌ها و مکالمات توسط دستگاه ضبط و تفکیک می‌شود و کاربر می‌تواند در آرامش به آنها گوش کند.

 

اخبار ,اخبار علمی ,فیلتر صداهای نابهنجار توسط سمعک


این سمعک صداهای اطراف تا فاصله دو متر را گوش می‌دهد و ضبط و ذخیره می‌کند؛ ضمن اینکه مکالمات را تجزیه و مشخص کرده و آنها را با یک میکروفن کوچک قابل فهم می‌کند؛ ناشنوا می‌تواند با گذاشتن هدفون صداها را واضح دریافت کند.

این سمعک با سمعک قدیمی فرق دارد؛ Wear با باتری در یک ساعت شارژ می‌شود و یک روز کامل شارژ خواهد داشت؛ دارای یک میکروفن و دوربین جهت دار است که قادر به ضبط مکالمات است.

این محصول تا آخر سال 2014 به بازار می‌آید.

 

اخبار ,اخبار علمی ,فیلتر صداهای نابهنجار توسط سمعک

 

اخبار ,اخبار علمی ,فیلتر صداهای نابهنجار توسط سمعک

 

اخبار ,اخبار علمی ,فیلتر صداهای نابهنجار توسط سمعک

 

اخبار ,اخبار علمی ,فیلتر صداهای نابهنجار توسط سمعک

اخبار علمی - فارس


[ پنج شنبه 93/3/22 ] [ 10:42 عصر ] [ علی امید طلب ] [ نظرات () ]

زندگی در زیر آب در کنار تمام شگفتی‌های دریایی، ایده‌ای جالب است اما شاید با مشکلاتی همراه باشد؛ یک شرکت چینی قصد ساخت آتلانتیس جدید را در زیر آب دارد که ساکنین چین و حتی توریست‌ها بتوانند در آن زندگی کنند.

 

معماری به نام «اسلاومیرسیسکا» طرحی برای ساخت یک شهر در زیر آب به وسعت 6.44 کیلومتر مربع ارائه داده است؛ این شهر نیز مانند همان تونل زیر آب به طول 50 کیلومتر است که چین را به هنگ‌کنگ، ماکائو و دیگر کشورها متصل می‌کند و به زودی تکمیل خواهد شد؛ اما امکان دارد این شهر با مشکلاتی مانند حمل و نقل، انرژی و امنیت شهروندان روبه‌رو شود.

 

اخبار , اخبار گوناگون , شهری جدید زیر آب

 

 

اخبار , اخبار گوناگون , شهری جدید زیر آب

 

اخبار , اخبار گوناگون , شهری جدید زیر آب

 

اخبار , اخبار گوناگون , شهری جدید زیر آب

 

اخبار گوناگون - فارس


[ چهارشنبه 93/3/21 ] [ 5:0 عصر ] [ علی امید طلب ] [ نظرات () ]
          مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب
لینک باکس